privé zakelijk

Rekam verbindt.

foto's diensten interactieve televisie

VEELGESTELDE VRAGEN

1. Wanneer wordt mijn woning op glasvezel aangesloten?
Rekam wil graag alle woningen in Midden-Holland aansluiten op haar glasvezelnetwerk. Zodra we weten wanneer we de woningen in uw buurt gaan aansluiten, ontvangt u hiervan schriftelijk bericht.

2. Wat kost een glasvezelaansluiting?
Woont u in een gebied of buurt dat valt binnen een glasvezelproject van Rekam? En sluit u een abonnement af bij één van de aangesloten serviceproviders? Dan wordt de kabelaansluiting in uw woning veelal kosteloos vervangen door een aansluiting op het bestaande glasvezelnetwerk van Rekam. Sluit u geen abonnement af dan kunnen er aanlegkosten in rekening worden gebracht. In sommige gevallen kan er een vastrechtvergoeding worden gevraagd, ongeacht of u wel of geen abonnement afsluit. De hoogte van de aanlegkosten en/of vastrechtvergoeding kan per project en gebied verschillen.  Deze kosten worden vastgesteld tijdens de voorbereidingen van een project. De betrokken bewoners worden hiervan van te voren op de hoogte gebracht. Woont u buiten een dergelijk gebied, maar wilt u toch glasvezel tot in uw woning? Vraag dan een offerte aan via info@rekam.nl

3. Moet ik nieuwe kabels trekken als ik glasvezel heb?
Bij een DVB-C televisiepakket hoeft u alleen nog maar een abonnement af te sluiten bij een glasvezelprovider om te genieten van alle mogelijkheden en is het niet nodig de binnenhuisinstallatie aan te passen.

Kiest u voor IPTV dan raden wij u aan om hiervoor UTP kabels aan te leggen in uw woning. Wilt u liever geen nieuwe kabels aan leggen dan is het ook  mogelijk om gebruik te maken van een Mesh systeem. Het wordt afgeraden om IPTV via uw normale wifi verbinding te laten verlopen. IPTV maakt gebruik van multicast protocol en daarvoor is een normale wifi verbinding niet stabiel genoeg of kan niet worden ondersteund door uw router.

4. Hoe zeg ik mijn oude abonnement op?
De meeste providers bieden een opzegservice of overstapservice. Dit betekent dat uw nieuwe provider uw oude abonnement voor u opzegt. Heeft de nieuwe provider geen overstapservice, dan kunt u op de website van uw nieuwe provider vinden hoe u zelf uw oude abonnement opzegt.

5. Wat betekent de verandering van Rekam TV naar Caiway Basic TV voor mij?
Kijk op de pagina caiway.nl/rekam voor de belangrijkste informatie omtrent deze verandering.

6. Heb ik nieuwe apparatuur nodig?
Nee hoor, zeker niet. U krijgt van uw nieuwe provider een kastje (modem of router) waarop u gewoon uw huidige apparatuur kunt aansluiten.

7. Kan ik tijdens het overstappen gewoon internetten, bellen en tv-kijken?
U kunt probleemloos van de ene naar de andere provider overstappen. We raden u wel aan om uw huidige abonnement pas op te zeggen zodra uw nieuwe abonnement geactiveerd is. Zo zit u geen minuut zonder internet, telefoon of televisie.

8. Kan ik mijn e-mailadres houden als ik overstap naar een andere provider?
Dat kan helaas niet. Als u overstapt naar een andere internetprovider, dan krijgt u van deze provider meestal een nieuw e-mailadres. U kunt dit gebruiken, maar wij raden u aan om een provider-onafhankelijk e-mailadres te nemen van bijvoorbeeld Hotmail of Gmail. Deze e-mailadressen blijven altijd bestaan en zijn overal ter wereld en bij iedere provider te gebruiken.